Як ми зазначали у вступі, метою дипломної роботи було вивчення теоретичних засад споживчого кредитування, а також системи менеджменту у сфері надання населенню споживчих кредитів на прикладі ЗАТ «Догмат Україна» ТМ «Євокредит». Для досягнення поставленої мети в дипломній роботі були вирішені такі завдання: висвітлена мета споживчого кредитування; розкриті цілі та засоби споживчого кредитування в ринкових умовах господарювання; обґрунтовано систему та засоби менеджменту у сфері надання населенню споживчих кредитів у ЗАТ «Догмат Україна» ТМ «Євокредит». подано характеристика організації споживчого кредитування в ЗАТ «Догмат Україна» ТМ «Єврокредит»; окреслено напрямки та шляхи покращення споживчого кредитування як в Україні в цілому, так і в ЗАТ «Догмат Україна»» ТМ «Єврокредит» зокрема. Внаслідок системного аналізу теоретичних засад системи споживчого кредитування, а також практичного дослідження ЗАТ «Догмат Україна» щодо надання споживчих кредитів населенню, ми можемо зробити певні висновки. Споживчий кредит - кредит, який надається тільки в національній грошовій одиниці фізичним особам-резидентам України на придбання споживчих товарів тривалого користування та послуг і повертається в розстрочку, якщо інше не передбачено умовами кредитного договору.Суб’єктами кредитних відносин являються фізичні особи (позичальники), а в особі кредитора виступають банки, інші кредитні установи ( ломбарди, пункти прокату та інші підприємства та організації ). Об’єктом кредитування є витрати, пов’язані з задоволенням попиту населення поточного характеру, в тому числі придбання товарів в особисту власність, а також витрати капітального (інвестиційного) характеру на будівництво та підтримання нерухомого майна. Кожна організація, що надає споживчий кредит, повинна мати чітку та детально пророблену програму розвитку кредитних операцій. Бажано сформувати цілі, принципи та умови видачі кредитів різним категоріям позичальників у спеціальному документі – меморандумі про кредитну політику, де вказані пріоритетні сфери кредитної діяльності на майбутній період і визначені такі важливі моменти кредитної роботи, як розподілення повноважень при прийнятті рішень про видачу кредиту, граничні розміри суди одному позичальнику, вимоги до забезпечення та погашення кредиту, порядок видачі кредитів працівникам та засновникам, комплекс заходів з контролю за якістю кредитного портфелю і т. ін. У 2002 році з’явилася компанія «Догмат Україна» - невелика команда активних молодих польських менеджерів прийняли стратегічне рішення про входження на український ринок фінансових послуг для населення. Тоді ж були вивчені національні особливості споживчого кредитування, його специфіка й визначені ключові сегменти. Менше ніж через рік, в 2003, була створена торговельна марка "Єврокредит" й у м. Києві виданий перший кредит у рамках ексклюзивної системи споживчого кредитування, яка розрахована на придбання в кредит аудіо, відео та побутової техніки, комп’ютерів, будівельних матеріалів, меблів, та інших товарів тривалого використання. За короткий час з моменту виходу на ринок, торговельна марка „Єврокредит” здобула масове визнання серед людей – на сьогодні її послугами скористалися біля 800 000 українців, які прагнуть зробити своє життя більш комфортним, розуміють переваги кредитування перед накопиченням готівки та цінують свій час і якість обслуговування в процесі кредитування. Адже свої послуги «Єврокредит» надає в більш ніж 1700 точках продажу не лише повноцінно кредитоспроможним громадянам, але й людям з низьким рівнем доходів, в тому числі пенсіонерам та іншим малозабезпеченим верствам населення. А економічні показники ЗАТ «Догмат Україна» сягають понад 1 млрд.грн. обороту кредитних коштів. Оскільки процес оформлення кредиту потребує мінімального набору необхідних документів, а визначення кредитоспроможності позичальників відбувається за особливою схемою, що відкриває можливість скористатися послугою широкому колу споживачів. В цьому процесі компанія керується передусім потребами українського споживача та реаліями українського ринку, прагнучи зробити всі свої послуги якомога більш доступними та якісними. |