Понеділок, 27.01.2025, 23:52
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог файлов | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
Мои файлы [195]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
реферати, курсові, дипломи...
Главная » Файлы » Мои файлы

Структура особистості як психологічна проблема
[ ] 22.12.2008, 17:23
Тема: Структура особистості як психологічна проблема
Предмет: Психологія
Вид: Курсова
Захист: 2006
Сторінок: 46
   
Зміст:

Вступ


Розділ 1. Загальна характеристика особистості людини

1.1. “Особистість” в системі суспільних наук
1.2. Біологічне та соціальне в особистості людини
1.3. Мотивація як системна якість особистості


Розділ 2. Психологічна структура особистості

2.1. Структура особистості у вченнях психологів
2.2. Психологічна теорія З.Фройда
2.2.1. Структура особистості
2.2.2. Захисні механізми особистості
2.3. Аналітична психологія К.Г.Юнга
2.3.1. Архетип колективного безсвідомого
2.3.2. Психологічні типи особистості
2.4. Трансакційний аналіз Е.Берна
2.4.1. Структурний аналіз
2.4.2. Психологічна характеристика ігор, в які грають люди


Висновок

Список використаної літератури

   
Висновок:

Внаслідок системного аналізу структури особистості, ми можемо зробити певні висновки: • Процес становлення особистості довготривалий і складний та має історичний характер. • Особистість є вищою інтегруючою інстанцією, що керує психічними процесами. Особистість характеризується активністю і виступає не як детектор зовнішніх впливів, а як сила, що виконує активну роль у перетворенні зовнішнього світу. • Особистість – це об’єкт і суб’єкт суспільних відносин. • Структура особистості - система уявлень про особистість, що узагальнює процесуально-ієрархічні підструктури особистості з підпорядкуванням нижчих підструктур вищим, включаючи накладені на них підструктури здібностей і характеру. • Структура особистості, по Фройду, має три складові: “Воно“, “Я“, “Зверх-Я“. “Воно“ - це власне несвідоме, включаюче глибинні ваблення, мотиви і потреби. “Я“ - свідомість, а “Зверх-Я“ представлене як на свідомому, так і на підсвідомому рівнях. “Воно“ діє відповідно до так званого принципу задоволення. “Я“ орієнтується на принцип реальності, а “Зверх-Я“ керується ідеальними уявленнями - прийнятими в суспільстві нормами моралі і цінностями. “Воно“ є продуктом успадковуваного людиною від тварин біологічного досвіду. “Я“ - це, як правило, самосвідомість людини, сприйняття і оцінка нею самою власної особистості і поведінки. “Зверх-Я“ - це підсумок дії суспільства на свідомість і підсвідомість людини, ухвалення ним норм і цінностей суспільної моралі. Основні джерела формування “Зверх-Я“ особистості - це батьки, вчителі, вихователі, інші люди з якими дана людина вступила в тривале спілкування і особисті контакти впродовж життя. • В основі всіх побудов аналітичної психології лежить твердження, що цілісна психіка не може бути розкита за допомогою одного лише елементу, оскільки в психіці, крім раціонального свідомого початку присутній ще й ірраціональний несвідомий аспект. Підтвердженням тому є численні процеси і переживання в психологічному досвіді інших людей, не відповідні нашому інтелектуальному очікуванню. Як правило, наша раціональна свідомість негайно ж спростовує ці процеси і переживання. Відповідно кінцевою метою психологічної концепції Юнга виявляється збагнення життя в її зовнішньому і внутрішньому прояві в психіці людини як особливій цілісній реальності. Лейтмотивом аналітико-психологічного підходу можна вважати постулат про те, що психічний розлад характеризується роз'єднаністю особистості, тоді як психологічне здоров'я є проявом особової єдності. • Головна мета, яку переслідував Е.Берн, полягає в тому, щоб вивчити людину, проаналізувати характер її спілкування, навчити використовувати слова, думки, інтонації, вирази стосовно цілей комунікації, допомогти людині в її умінні аналізувати свої слова і вчинки, постійно осмислюючи їх істинну суть і їх сприйняття співбесідником. ТА, засновником якого був Е.Берн, є системою групової психотерапії, де взаємодія індивідів аналізується з погляду трьох основних станів “Я“. Е.Берн вважав, що кожна людина має свій життєвий сценарій, модель якого намічається в ранні дитячі роки. Відповідно до свого життєвого сценарію люди грають в різні ігри, якими заповнене в основному все життя людства. Гідність концепції Е.Берна полягає також і у тому, що вона ставить свою за мету формування щирої, чесної, доброзичливої особистості. По Берну, структура особистості також трьохкомпонентна як і у Фройда. Терміном “Я“ він позначає особу. Кожне “Я“ може виявлятися в кожен момент часу в одному з трьох станів, які Е.Берн назвав: “Дитина”, “Доросла”, “Батько”. “Дитина” - це джерело спонтанних, архаїчних, неконтрольованих імпульсів. “Батько” - педант, “голова”, знаючий, як треба себе вести і схильний до повчань. “Дорослий” - свого роду рахункова машина, що зважує баланс “хочу” і “треба”. У кожній людині ці “троє” живуть одночасно, хоча і виявляються в кожен момент поодинці. Зв'язок з фройдівською тріадою (“Я”, “Воно” і “Зверх-Я”) незаперечний. Головна відмінність полягає у тому, що “Дитина” в людській душі не зводилася у Берна до несвідомих ваблень. Це не початкова, біологічна за своєю природою сила (як “Воно“ у Фройда). Дитина є результат безлічі взаємодій, починаючи з раннього віку, тому він сам вже в певному значенні є соціальним продуктом. Змінювалося у Е.Берна (па порівнянню з фройдівською) і трактування інших компонентів структури “Я“. Проте спадкоємність зберігалася, тому ідеї Е.Берна можна безпомилково віднести до психоаналітичної, фройдівської традиції в психології. • Інтереси і мотиви, схильності і здібності, характер і темперамент, ідеали, ціннісні орієнтації, вольові, емоційні і інтелектуальні особливості, співвідношення свідомого і несвідомого (підсвідомого) і багато що інше - психологічний портрет особистості.

Ціна: Договірна
Категория: Мои файлы | Добавил: roboty
Просмотров: 2877 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний хостинг uCozCopyright MyCorp © 2025