Розділ 1. Форми виходу на зовнішні ринки як складова стратегії зед підприємств
1.1. Комплексний аналіз стратегічного управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств
1.2. Характеристика основних способів виходу на зовнішні ринки
1.2.1. Експорт, як найпростіший спосіб виходу на зовнішній ринок
1.2.2. Спільна підприємницька діяльність
1.2.3. Стратегія прямого інвестування
Розділ 2. Організація процесу виходу на зовнішні ринки ват "закарпатський металургійний завод"
2.1. Аналіз фінансового та економічного становища
2.2. Розробка стратегії завоювання зовнішнього ринку
2.3. Механізм впровадження стратегічного плану здійснення експортної операції
2.4. Удосконалення процесу виходу на зовнішні ринки
Вихід підприємства на зовнішні ринки сприяє пристосуванню економіки до системи світогосподарських відносин, формуванню економіки відкритого типу. Саме тому розвиток зовнішньоекономічної діяльності підприємств — це суттєвий фактор підвищення ефективності господарської діяльності в масштабах усього народного господарства.
Зовнішньоекономічна діяльність – це діяльність суб'єктів господарської діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності, що побудована на взаємовідносинах між ними і здійснюється як на території нашої держави, так і за її межами.
ВАТ "Закарпатський металургійний завод" виробляє широкий асортимент високоякісної та конкурентоздатної металургійної продукції, яка, наприклад, може зацікавити німецьких виробників, так як має високу якість при цінах, нижчих за ціни внутрішніх виробників. Отже, у якості об’єкту експортної операції було обрано країну – Німеччина, у якості товару – періодичний прокат.
План проведення експортної операції буде складатися з наступних етапів:
- маркетингові дослідження ринку – які показали, що ринок металопродукції країн ЄС є достатньо перспективним, не дивлячись на всі проблеми, які виникли між українськими експортерами та європейськими покупцями. Серед таких проблем – це відсутність в Україні статусу ринкової економіки, а також численні антидемпінгові розслідування;
- вибір форм та методів роботи на зовнішньому ринку – у якості форми здійснення експортної операції було обрано прямий експорт без створення представництва на території Німеччини;
- розробка організаційних та комерційних заходів. Були заплановані наступні заходи: участь представників заводу у великій кількості «днів України» в Німеччині та «днів Німеччини»; активну участь у виставках та конференціях; використання всесвітньої мережі Інтернет для налагодження зв’язків з майбутніми партнерами; ініціювання проведення переговорів та підписання контрактів; встановлення договірних відносин стосовно розробці та освоєння нових конкурентоспроможних виробів.
- проведення ринкової кампанії. Ця компанія складається з: створення офіційного англомовного сайту заводу; участь у виставках, конференціях та «Днях Німеччини та України»; надсилання потенційним партнерам листів запитів та оферт, проектів контрактів.
Експортні операції, як складова частина зовнішньої торгівлі є найважливішим джерелом одержання прибутку. Досягнення максимальної ефективності експортних операцій, а, отже, максимізація прибутку можлива тільки з використанням знань і досвіду, накопичених протягом тривалого часу.
Метою підприємства при виході на зовнішній ринок і здійсненні експортних операцій є одержання прибутку від експорту. При чому даний прибуток повинний бути більше можливого прибутку при реалізації товару на внутрішньому ринку, інакше витрати на організацію експортних операцій є недоцільними і неефективними.
Необхідною умовою для успішного проведення експортних операцій є аналіз їхньої ефективності з метою встановлення найбільш оптимальної структури експорту і прийняття обґрунтованих рішень в області керування.
Отже, розроблена в роботі експортна операція достатньо ефективна і рентабельна, а отже можна рекомендувати підприємству її застосувати.
Можна зробити висновок, що підприємство, яке займається зовнішньоекономічною діяльністю повинно чітко визначити свої міжнародні стратегії для того, щоб займати лідируючі позиції на національному і світовому ринках. Тому необхідно, щоб керівництво компанії проводило ефективну зовнішньоекономічну політику, максимально враховувало потреби споживачів і створювало конкурентні переваги для завоювання нових ринків. Міжнародна стратегія фірми являється збільшеним описом скоординованих дій по реалізації всього комплексу її міжнародних цілей. Багато цілей дозволяють реалізуватись багатьма способами, і сукупність комбінацій цих способів створює набір альтернативних стратегій.