Розділ 1. Конфлікт як соціальне протиріччя
1.1. Проблема конфліктності людських стосунків у ракурсі філософсько-соціологічних інтерпретацій
1.2. Моделі конфліктів
Розділ 2. Вдосконалення управління конфліктною ситуацією в готелі «Косів»
2.1. Загальна характеристика готелю «Косів"
2.2. Управлінський аналіз діяльності готелю «Косів"
2.3. Характеристика конфліктів на підприємстві (готель «Косів")
Розділ 3. Рекомендації щодо оптимізації управління конфліктами в організації
В якості висновку резюмуємо основні положення курсової роботи:
1. Конфлікт означає незгоду сторін, при якому одна сторона намагається домогтися прийняття своїх поглядів і перешкодити іншій стороні зробити те ж саме. Конфлікт може мати місце між індивідуумами і групами і між групами.
2.Потенційні причини конфлікту - спільно використовувані ресурси, взаємозалежність завдань, розходження з метою, розходження в сприйняттях і цінностях, розходження в стилі поводження і біографіях людей, а також погана комунікація. Люди часто не реагують на ситуації потенційних конфліктів, якщо ці ситуації не пов'язані з мінімальними особистими втратами чи погрозами.
3.Структурні методи вирішення конфліктів включають уточнення виробничих чекань, механізми координування й інтегрування, постановку більш високих за рівнем завдань і систему винагород.
4. До потенційних негативних наслідків конфлікту відносяться: зниження продуктивності, незадоволеність, зниження морального стану, збільшення плинності кадрів, погіршення соціальної взаємодії, погіршення комунікацій і підвищення лояльності до підгруп і неформальних організацій. Однак при ефективному втручанні конфлікт може мати позитивні наслідки. Наприклад, більш заглиблена робота над пошуком рішення, розмаїтість думок при прийнятті рішень і поліпшення співробітництва в майбутньому.
5. Попереджати конфлікти можна, змінюючи своє відношення до проблемної ситуації і поводження в ній, а також впливаючи на психіку і поводження опонента. До основних способів і прийомів зміни свого поводження в передконфліктній ситуації можна віднести:
• уміння визначити, що спілкування стало передконфліктним;
• прагнення глибоко і різнобічно зрозуміти позицію опонента;
• зниження своєї загальної тривожності й агресивності;
• уміння оцінювати свій актуальний психічний стан;
• постійна готовність до неконфліктного вирішення проблем;
• уміння посміхнутися;
• не чекати від навколишніх занадто багато чого;
• щира зацікавленість у партнері по спілкуванню;
• конфліктостійкість і почуття гумору.
Для запобігання міжособистісних конфліктів необхідно оцінювати, у першу чергу те, що удалося зробити, а потім - те, що не удалося:
• оцінюючий повинний сам добре знати діяльність;
• оцінюючий повинний відповідати за об'єктивність оцінки;
• виявляти і повідомляти оцінюваним працівникам причини недоліків;
• чітко формулювати нові цілі і задачі;
• надихати співробітників на нову роботу.
Дотримання цих рекомендацій допоможе конфліктуючим сторонам запобігти конфліктні ситуації, а якщо вони відбулися, те конструктивно їхній дозволити і знайти оптимальний вихід з конфлікту.