1. Зовнішньоекономічна діяльність включає такі види діяльності: зовнішню торгівлю, міжнародне виробниче кооперування, міжнародне науково-технічне співробітництво, міжнародне інвестиційне співробітництво, валютно-фінансові і кредитні операції.
2. Кожна держава, Україна не виняток, провадячи свою зовнішньоекономічну політику, чітко розробляє стратегію розвитку, визначає галузеві пріоритети, впроваджує у практику заходи стимулювання експорту і захисту від іноземних конкурентів, орієнтуючись насамперед на задоволення власних економічних інтересів.
3. Залежно від критеріїв поділу існують такі методи впливу держави на зовнішньоекономічні стосунки через систему митно-тарифного регулювання, як адміністративні, економічні та правові.
4. Митна політика - це система принципів та напрямів діяльності держави у сфері забезпечення своїх економічних інтересів та безпеки за допомогою митно-тарифних та нетарифних заходів регулювання зовнішньої торгівлі.
5. Головна мета митно-тарифного регулювання - встановлення ставок мита на такому рівні, який максимально сприятиме надходженню коштів до Державного бюджету і в той же час стримувати ввезення на український ринок товарів, що у достатній кількості виробляються або можуть вироблятися національними товаровиробниками.
6. Нетарифне регулювання – це один із заходів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, спрямований на забезпечення захисту економічних інтересів України та законних інтересів суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Одним з основних заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності є ліцензування і квотування товарів (робіт, послуг), реєстрація зовнішньоекономічних контрактів, а також дозволи міністерств та відомств, уповноважених видавати такі дозволи на відповідні товари (роботи, послуги).
7. Основу системи митного оподаткування становлять митні платежі, під якими розуміють ті види податків та зборів, які нараховуються в установленому порядку при переміщенні через митний кордон країни товарів та інших предметів під контролем митних служб.
8. Відповідно до вимог митних правил суб’єкти ЗЕД несуть відповідальність за порушення митного законодавства. Дані можуть класифікуватися митними органами у двох напрямках: як контрабанда та як порушення митних правил.
9. Необхідно здійснити комплекс заходів щодо адаптації національного митного законодавства до вимог системи ГАТТ/СОТ, послідовно проводячи роботу з приєднання України до найважливіших міжнародних митних конвенцій.
10. Аналіз існуючої в Україні системи митних ставок свідчить, що досягнення уніфікації структури митних тарифів неможливе у короткостроковому періоді - тому вона повинна розглядатися як довгострокова перспективна ціль, якої можна досягнути поетапно.