ЛЮБОМИР. ТЕЛ. 067-344-80-85 АБО 066-547-01-87
Вступ
1. Інтегроване управління приморською зоною: базові поняття, принципи і значення для розвитку України
2. Робоча співдружність придунайських країн і розвиток співробітництва в напрямку Схід-Захід
3. Розвиток припортових територій України
4. Стан та перспективи розвитку портово-промислового комплексу України
Висновок
Список використаної літератури
ВСТУП
Про значущість приморської зони з точки зору досягнення сталого територіального розвитку в Україні почали говорити близько десяти років тому. Маємо зазначити, що дослідження в сфері розвитку господарської діяльності та використання природно-ресурсного потенціалу приморських територій почалися ще за часів СРСР, у 1970-х рр. дослідження і наукові розробки здійснювалися представниками кількох наукових шкіл: московської — В. В. Покшишевським, Л. Б. Вардомським, одеської — В. А. Дергачовим, В. Н. Степановим, М. Т. Мєлєшкиним, ленінградської — А. П. Алхименко, С. Б. Слевичем, С. Б. Лавровим, владивостоцької — В. В. Анікєєвим, П. Я. Баклановим. Утім акцент переважно робився на розвиток морегосподарського комплексу. За часів незалежної України одними з перших порушила це питання група одеських учених і фахівців, які брали участь у розробленні концепції соціально-економічного розвитку Українського Причорномор’я, а потім — і державної програми, що має таку само назву. Одним з ключових положень цієї програми стала теза: «Приморську зону України слід розглядати як своєрідний і специфічний національний ресурс, що має ємний, багатокомпонентний і потужний потенціал».
Між тим в Україні й досі відсутнє визначення поняття «приморська зона», що було б закріплене на законодавчому рівні. Переважне ж застосування галузевого підходу (sectoral approach) за відсутності інтегрованого управління приморською зоною (Integrated Coastal Zone Management — ICZM) в Україні призводить до неузгодженості дій різних відомств, державних органів, підприємств, організацій, що мають інтереси в приморській зоні або здійснюють функції управління та контролю. Як наслідок — неефективне використання природних ресурсів цієї території, погіршення екологічної ситуації, економічні втрати, обмежене використання
З 1994 p., Одеська область, у якій дуже сильно розвинутий портово-промисловий комплекс, є членом ще однієї міжрегіональної організації - Робочої співдружності придунайських країн,— котра, згідно з класифікацією К. Содупа, є прикладом "функціональної" асоціації "трансрегіонального" типу.
У засобах масової інформації традиційно велика увага приділяється проблемам розвитку морського транспорту нашого регіону. У контексті цієї важливої проблематики дедалі активніше дискутується тема інфраструктурного забезпечення зростання вантажообігу портів, зокрема й коштом залучення до транспортної сфери припортових територій.
Метою роботи є вивчення портово-промислового комплексу України.
Об'єктом дослідження в даній курсовій роботі є розвиток портово-промислового комплесу України.
Методи дослідження: описовий, порівняльний, структурний.
Структура роботи. Дана робота складається із вступу, чотирьох параграфів, висновку та списку використаної літератури.