1. Редакторська підготовка текстів для наукових видань
2. Редакторська підготовка текстів для науково-популярних видань
3. Редакторська підготовка текстів для довідкових видань
4. Редакторська підготовка текстів для навчальних видань
Внаслідок аналізу такої проблематики як редакторська підготовка видань, може зробити такий висновок.
Літературне редагування - найважливішим етапом обробки тексту перед його появою у вигляді статті чи матеріалу. Адаптація тексту для читацького сприйняття, точна передача авторського задуму є настільки вирішальними для забезпечення ефективного спілкування з читачем, що потребують постійної і посиленої уваги всього редакційного колективу.
1. Наукові видання є давнім, випробуваним і авторитетним в усьому світі засобом фіксації та поширення інформації, створеної творчою працею вчених. Практика підготовки до друку такого виду літератури виокремила кілька аспектів: ознайомчий, структурний, змістовий.
2. Науково-популярними прийнято називати такі видання, які, як і наукові, містять результати теоретичних чи експериментальних досліджень у галузях науки, культури, мистецтва і техніки, однак матеріал у яких викладений у доступній для читача-неспеціаліста формі. На відміну від наукових видань у цьому випадку ігнорувати внутрішнім і зовнішнім оформленням недоречно.
3. Довідковими прийнято називати такі видання, в яких різноманітна інформація наукового або прикладного характеру розміщена в зручному для швидкого пошуку порядку і не призначена для суцільного читання. Йдеться про розв'язання на початку цілого комплексу організаційних і творчих питань. До організаційних можна віднести: чітке з'ясування читацького призначення, передбачуваного попиту на книговидавничому ринку, вибору видавництва та його економічних можливостей щодо якості майбутнього видання, підбір акторського колективу та створення спеціальної редакторської групи. Серед творчих питань найважливішими є: складання словника, розробка методичних рекомендацій для авторів, з'ясування загальних принципів відбору і систематизації матеріалу тощо.
4. Приступаючи до створення навчальних видань, слід передусім розібратися в розмаїтій їх типології. Типологічний ряд кожного виду видань найкраще виокремлювати за адресністю читача (споживача) та характером інформації. Це дає змогу з'ясувати специфічні характеристики, які властиві тому чи іншому виданню найперше з точки зору методики редакторської підготовки. У науці про видавничу справу та редагування існують різні підходи до формування типологічного ряду навчальних видань