ЛЮБОМИР. ТЕЛ. 067-344-80-85 АБО 066-547-01-87
ВСТУП
Розглядаючи масовий оздоровчий та спортивний туризм як одну із основних форм оздоровлення населення, залучення його широких верств, особливо учнівської та студентської молоді, до раціонального використання вільного часу, враховуючи велике соціальне значення туризму в формуванню інтернаціонального і патріотичного виховання, охорони природи, навколишнього середовища, переслідуючи мету дальшого розвитку туризму, колегія Міністерству. України у справах молоді і спорту та Президія Туристсько-спортивної Спілки України видали;постанову від 1 листопада І993 року «Про дальший розвиток масового оздоровчого та спортивного туризму в Україні» [9;3].
Масовий оздоровчий та спортивний туризм одержав широкий розвиток в Україні. Він займає важливе місце в системі фізичного виховання різних навчальних закладах, зокрема в школах, утворюються нові туристичні секції, проводяться різні туристичні заходи: походи, подорожі, екскурсії, змагання, зльоти і т.ін. Всі вони, без сумніву, є важливим засобом виховання підростаючого покоління. У походах і подорожах їх учасники мають змогу побачити всю красу нашої України, ознайомитися з історичним минулим свого краю. Таю заходи виконують ще одну дуже важливу функцію, а саме: згуртовують, єднають їх учасників, виховують у них почуття дружби, колективізму, наполегливості.
Труднощі в туристичних походах допомагають вихованню високих моральних та вольових якостей, дисциплінують людину. Систематичне заняття туризмом зміцнює здоров'я, сприяє фізичному змужнінню, розвиває спритність, витривалість. Багато туристичних навичок та вмінь є елементами військової підготовки майбутнього воїна. Навантаження в туристичних походах сприяють особистому розвитку суб'єкта, зокрема його морально-вольової сфери. Слід також зазначити, що даний спосіб відпочинку формує цілий комплекс естетичних цінностей, які є визначальними у природоохоронній діяльності молодого покоління [9;3].
Нарешті, цілодобове перебування на свіжому повітрі, нічліги н
наметах загартовують молодий організм.
Доведено, що учні, які займаються систематично туризмом, рідко хворіють простудними захворюваннями.
Одним з найголовніших завдань туристсько - краєзнавчої роботи є комплексне виховання школярів [9;4].
Україна з її вигідним географічним положенням у центрі Європи і багатим туристсько-рекреаційним потенціалом може і повинна увійти до числа найбільш розвинених туристських держав світу.
В розвитку національного туризму помітну роль відіграє спортивно-оздоровчий туризм[14;9]. Він є найбільш доступною і ма¬совою формою активного відпочинку, пізнання і вивчення навколишнього світу. Мандруючи далекими і близькими дорогами, ми пізнаємо красу рідної природи, знайомимося з її багатствами, історичними і культурними пам'ятками.
Мандрівки - це завжди відкриття. Але вони ще й загартовують, розвивають витривалість, силу, спритність, виховують мужність, наполегливість, колективізм. Вони сприяють гармонійному розвитку людини, підвищують рівень її загальної і спеціальної, фізичної підготовки, збагачують емоційно, розвивають морально-вольові якості, допомагають підтримувати вироку працездатність, творчу активність.
Для того, щоб похід чи подорож стали джерелом справжньої радості, принесли якомога більше користі, необхідно систематично вдосконалювати фізичну і спеціальну туристську-підготовку, загартовувати, свій організм, добре знати правила організації походів, пересування, відпочинку і поведінки під час походів і мандрівок.
Мета нашої курсової роботи полягає в тому, щоб охарактеризувати рекреаційний туризм як форму фізичної та оздоровчої культури.
Розглянути такий спектр проблем: історія розвитку туризму у світі та Галичині, зокрема; рекреаційні ресурси як основу туристичного потенціалу; охарактеризувати види спортивно – оздоровчого туризму.
Об’єктом дослідження є система туризму як оздоровчої та фізичної культури.
Методи дослідження: описовий, порівняльний, структурний.
Структура роботи. Дана робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновку та списку використаної літератури.