Тема: СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ПОШТОВОГО ЗВ"ЯЗКУ Предмет: Менеджмент
Вид: Магістерська робота
Захист: 2010 Сторінок: 120 Ціна: договірна
ЗАМОВЛЕННЯ РОБОТИ: ЛЮБОМИР. ТЕЛ. 067-344-80-85 АБО 066-547-01-87 ЕМЕЙЛ lmyhayluk@bigmir.net СКАЙП lmyhayluk
Зміст
Вступ
Розділ 1. Теоретичні основи розробки та реалізації стратегії розвитку операторів поштового зв’язку 1.1. Визначення підходів вітчизняних та зарубіжних авторів щодо поняття "стратегія ” та процесу стратегічного планування 1.2. Теоретичні підходи щодо формування стратегій підприємства в умовах фінансової кризи Висновки до першого розділу
Розділ 2. Формування та реалізація стратегії поштового оператора ТОВ "Нова пошта” 2.1. Коротка характеристика економіко-господарської діяльності та стратегії управління ТОВ "Нова пошта” 2.2. Економічна діагностика діяльності підприємства поштового зв’язку як інструмент його стратегії 2.3. SWOT-аналіз діяльності недержавного оператора пошового зв’язку ТОВ "Нова пошта” 2.4. Формування стратегічної ментальності персоналу підприємства поштового зв’язку ТОВ "Нова пошта" 2.5. Методи управління персоналом в системі стратегічного менеджменту ТОВ "Нова пошта" Висновки до другого розділу
Розділ 3. Шляхи вдосконалення основ формування механізму реалізації стратегії підприємств поштового зв’язку ТОВ "Нова пошта” 3.1. Перспективи факторингового обслуговування зовнішнього фінансування оборотних активів підприємства 3.2. Оптимізація структури мережі недержавного оператора поштового зв’язку України 3.3. Використання досвіду найбільших операторів поштового зв’язку країн світу Висновки до третього розділу
Висновки та рекомендації
Список використаних джерел
Додатки
Висновки до роботи:
У роботі проведено дослідження теоретичних, методологічних і практичних аспектів та знайдено нове вирішення актуального науково-практичного завдання, що полягає в науковому обґрунтуванні теоретичних та практичних засад щодо формування стратегії розвитку недержавного оператора поштового зв’язку. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити такі висновки: 1. Установлено недостатнє теоретичне та методичне обґрунтування розробки стратегії розвитку підприємства поштового зв’язку. Узагальнення існуючих досліджень вчених, систематизованих під час дослідження, дозволило сформулювати наступне визначення: стратегія – це модель розвитку підприємства з визначенням цілей, технологій, ресурсів, взаємовідносин усередині і позицій в навколишньому середовищі, що забезпечує прибутковість діяльності та задоволення попиту споживачів. 2. Сьогодні поштовий зв’язок є одним із найбільш соціально орієнтованих і доступних кожному громадянину видів зв’язку. ТОВ "Нова пошта” – складна соціально-економічна система й у ринкових умовах кризові ситуації характерні для економічних систем. Зважаючи на це, виникає необхідність у розробці фінансової стратегії Укрпошти як механізму адаптування до постійних змін зовнішнього та внутрішнього середовищ. 3. Вирішення проблеми формування стратегії розвитку ТОВ "Нова пошта” в першу чергу потребує встановлення змісту стратегії розвитку та її місця серед інших стратегій. В сучасній науковій літературі існує велика кількість неузгоджених трактовок цього поняття. Основною причиною розбіжностей є різні погляди на сутність стратегії та на розвиток підприємства. З урахуванням виділених позитивних якостей стратегії та основних напрямків розвитку підприємства стратегію розвитку ТОВ "Нова пошта” варто трактувати як набір засобів, отриманий шляхом переговорів та узгоджень на всіх рівнях прийняття стратегічних рішень, які підприємство використовує для найбільш повного задоволення потреб у перевезеннях і досягнення перспективних цілей з мінімальним рівнем ризику при найбільш ефективному використанні ресурсів у відповідному бізнес-просторі. Таке поняття відбиває колективний підхід до розробки стратегії, дає уявлення про місію ТОВ "Нова пошта”, розкриває сутність як стратегії, так і розвитку. Стратегія розвитку ТОВ "Нова пошта” формується на вищому рівні для підприємства в цілому. Її успішну реалізацію на рівні підрозділу забезпечують стратегії більш низького порядку. Існують варіанти класифікації стратегій за рівнями ієрархії, рівнями управління, відповідальності тощо. В результаті їх дослідження встановлено, що немає єдиної точки зору вчених щодо кількості рівнів, назви стратегій, їх змісту та призначення. Приймаючи до уваги специфіку діяльності й організаційну структуру ТОВ "Нова пошта” слід здійснювати розробку комплексу стратегій на трьох рівнях прийняття стратегічних рішень. Щоб сформувати успішну стратегію розвитку, підприємству необхідно точно знати склад і послідовність її розробки. В теперішній час існує чимало варіантів формування стратегії, але більшість з них носять загальний характер та не враховують різноманітності економічної дійсності. Підприємства поштового зв’язку значно відрізняються від підприємств інших галузей народного господарства за умовами роботи, технологією надання послуг та ін. Тому слід врахувати специфічні умови господарювання та надати галузевого наповнення окремим етапам процесу формування стратегії розвитку ТОВ "Нова пошта”. 4. Процес стратегічного планування у сучасних умовах повинен мати іншу логіку, ніж ту, яка розроблена для умов стабільного розвитку економіки. Логіка структурно-логічної схеми стратегічного планування в умовах фінансової кризи виходить з компромісного характеру стратегії. Фінансова стратегія відіграє особливу роль, а саме способу реалізації загальної стратегії, бо за наявності достатнього обсягу фінансових ресурсів і відсутності обмежень у часі можуть бути реалізовані будь-які базові і функціональні стратегії, а в умовах обмежених ресурсів вона визначає спрямованість фінансової діяльності підприємства. 5. Ми вважаємо, що фінансова стратегія являє собою один із найважливіших видів функціональної стратегії національного оператора поштового зв’язку, що забезпечує всі основні напрями його фінансової діяльності і фінансових відносин шляхом формування довгострокових фінансових цілей, вибору найбільш ефективних шляхів їх досягнення, коректування напрямів формування і використання фінансових ресурсів при зміні умов зовнішнього середовища. 6. Для формування фінансової стратегії велике значення має фінансовий цикл, тому виникає необхідність скорочення тривалості циклу обігу грошових коштів та складу і структури фінансового циклу унаслідок зменшення терміну знаходження на рахунках підприємства коштів, які не належать йому та одночасно збільшують інші поточні зобов’язання, що є характерною особливістю поштового зв’язку. Тому, в роботі обґрунтовано необхідність вирахування зазначених коштів при проведенні аналізу фінансового стану підприємства в розрахунках коефіцієнтів ліквідності та обсягу власних обігових коштів. 7. Проведена економічна діагностика, а також стратегічний аналіз діяльності оператора поштового зв’язку та розвитку ринків поштових послуг показали, що ТОВ „Нова пошта” в умовах діючої конкуренції має, як переваги, так і недоліки порівняно з альтернативними операторами. Головними перевагами перед конкурентами є: наявність розвиненої поштової мережі в усіх регіонах; довіра клієнтів; собівартість послуг нижча ніж у конкурентів; більша номенклатура послуг; висока репутація оператора. Однак, для поштової галузі характерні і слабкі сторони: слабка рекламна діяльність; недостатня зацікавленість інвесторів тощо. 8. Виникає потреба розробки економічного та організаційного механізмів підтримки фінансової стратегії. Складовими економічного механізму є: сукупність джерел надходження фінансових ресурсів, механізм акумуляції надходження фінансових ресурсів та їх вкладання в інвестиційні проекти і цільові програми, механізм контролю за інвестиціями, який включає систему обороту й оцінки ефективності використання власного й запозиченого капіталу. Організаційний механізм містить в собі рішення щодо організаційної структури взаємодії джерел фінансування та об’єктів (ТОВ "Нова пошта"), а також сукупність документів, згідно з якими ця взаємодія реалізується. Він призначений для того, щоб визначити, яка організаційна форма забезпечує надійне надходження ресурсів з обраних джерел. 9. Фінансове забезпечення торговельної діяльності пропонується здійснити за схемою факторингу, для чого доцільно утворити консорціум, учасником якого може бути крім досліджуваного підприємства, банк та юридична компанія, що є першим етапом реалізації стратегії розвитку ТОВ "Нова пошта". Подальший розвиток ТОВ "Нова пошта" (другий етап реалізації стратегії) передбачає розширення надання фінансових послуг, для чого доцільно утворити на базі консорціуму поштовий банк. 10. На основі узагальнення зарубіжного досвіду нами доведено, що найбільш перспективними для розвитку є напрями: торгівля товарами народного споживання, та надання фінансових послуг. 11. Необхідно розробити математичну модель функціонування магістральної мережі поштового зв’язку з транзитним обробленням пошти, яка дає змогу визначити її основні показники, зокрема, розподіл поштових потоків по поштових маршрутах, розподіл поштових потоків по транзитних вузлах і розподіл поштових потоків по числу оброблень пошти. Оптимальними структурами магістральної мережі поштового зв’язку за умов малих поштових потоків є структури з транзитним обробленням пошти в одному або кількох транзитних вузлах; за умов великих поштових потоків – структури без транзитного оброблення пошти з безпосередніми зв’язками між визначеними групами вузлів або між усіма вузлами; за умов середніх поштових потоків – структури обох зазначених видів. Принципи синхронізації перевезення й оброблення пошти слід доопрацьовати та розповсюдити на мережі поштового зв’язку без транзитного оброблення пошти, мережі поштового зв’язку з транзитним обробленням пошти в довільному числі транзитних вузлів та мережі поштового зв’язку з довільними відстанями між вузлами. В мережі поштового зв’язку з транзитними вузлами існує така кількість зазначених вузлів, за якої загальна протяжність поштових маршрутів цієї мережі сягає мінімуму, і така кількість зазначених вузлів, за якої середня кількість сортувань одного поштового відправлення сягає максимуму. Проаналізувавши процес формування стратегії ТОВ "Нова пошта" подаємо методичні і практичні рекомендації стосовно удосконалення процесу розробки стратегії підприємства на основі вибору його стратегічних пріоритетів і оцінки зв‘язку цього етапу стратегічного управління з етапами формування і реалізації стратегії підприємства: 1. Необхідно використовувати методичний підхід до визначення факторів внутрішніх можливостей і зовнішнього середовища, які мають найбільший вплив на вибір пріоритетів розвитку підприємства. Даний підхід базується на розрахунку тісноти зв‘язку між факторами і типом стратегічних інтересів і можливостей підприємства. Виявлені у роботі найбільш вагомі фактори є основою для визначення ступеню впливу зовнішнього середовища і широти внутрішніх можливостей підприємства. Методика розрахунку інтегральних показників внутрішніх можливостей підприємства і сукупного впливу факторів зовнішнього середовища, яка базується на оцінках характеристик факторів та їх вагомості дозволяє позиціювати підприємства у матриці за значеннями їх інтегральних показників, що дає можливість визначити діапазон внутрішніх можливостей і ступінь впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства. 2. Внаслідок визначення взаємозв‘язку етапу вибору стратегічних пріоритетів з іншими етапами формування стратегії слід використовувати матрицю формування стратегії. Крім запропонованих, вона включає усі наступні етапи стратегічного планування і управління: складання конкретних стратегічних програм, прийняття бюджету фінансування стратегії, організацію діяльності підприємства у відповідності до його стратегічних пріоритетів, контроль за виконанням стратегії. 3. Необхідно будувати систему управління пер¬соналом підприємства з урахуванням сукупності взаємозалежних чинників впливу на персонал та побудови карти конкурентних позицій персоналу на основі комплексних показників із застосуванням методу багатовимірних просторів; слів використовувати методичний підхід до оцінки конкурентних переваг персоналу підприємства, зокрема, визначення загальної оцінки рівня компетентності персоналу з урахуванням комплексних характеристик 4. На підприємстві потрібно впровадити комплексну систему реалізації та визначення ефективності впровадження стратегії управління персоналом на основі врахування найбільш впливових зовнішніх та внутрішніх факторів аналізу карти конкурентних позицій зіставлення інтегральних показників підсистем управління персоналом підприємства, для якого розробляється стратегія управління персоналом, і підприємства-еталона дозволяє виявити недоліки в управлінні персоналом і розробити конкретні управлінські рі¬шення щодо їхнього усунення. 5. Практичне вирішення завдання формування й реалізації стратегії управ¬ління персоналом підприємства можливе на підставі застосування комплексної системи реалізації та визначення ефективності впровадження стратегії управління персоналом на основі врахування найбільш впливових зовнішніх Використання запропонованої комплексної системи у практичній діяльності підприємств дозволить чітко розподілити всі управлінські заходи щодо реалізації стратегії управління персоналом за чотирма підсистемами, визначити обсяг необхідних фінансових ресурсів на ці заходи та оцінити ефективність впровадження запропонованої стратегії відповідно до очікуваного прибутку від її реалізації. Ефективна реалізація розробленої стратегії управління персоналом підприємства можлива на підставі використання організаційної структури управління персоналом, застосування всіх видів внутрішньофірмового планування, системи інформаційних взаємодій між підрозділами підприємства, що беруть участь у процесі формування й реалізації стратегії управління його персоналом, а також контролю виконання управлінсь¬ких рішень.
Ціна: договірна
|