Вівторок, 08.07.2025, 14:36
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог файлов | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
Мои файлы [195]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
реферати, курсові, дипломи...
Главная » Файлы » Мои файлы

Теоретико-методологічні проблеми пізнання форми держави
[ ] 25.06.2011, 12:39
ПРЕДМЕТ: ПРАВО
ВИД: ДИПЛОМНА РОБОТА
ЗАХИСТ: 2009
СТОРІНОК: 87
ЦІНА: ДОГОВІРНА
____________________________________________________________________

ЗАМОВЛЕННЯ РОБОТИ:

ЛЮБОМИР. ТЕЛ. 067-344-80-85 АБО 066-547-01-87
ЕМЕЙЛ lmyhayluk@bigmir.net
СКАЙП lmyhayluk
___________________________________________________________
Вступ
Розділ 1. Теоретико-методологічні засади поняття форми держави в науці теорії держави і права
1.1. Поняття "форма держави”. Основні ознаки
1.2. Форма правління – організація державної влади. Порядок її утворення
1.3. Територіальний устрій держави
1.4. Політичний режим та його види
Розділ 2. Державна влада в Україні: система поділу, інститути і механізми функціонування
2.1. Президентська влада в посткомуністичній державі та її феномен
2.2. Вищі законодавчі органи держави Україна
2.3. Формування і функціонування виконавчої влади в Україні
2.4. Судова система України: процес становлення та реформування
Розділ 3. Характеристика політичного режиму України та його генезис
3.1. Історичні детермінанти політичної культури та політичної свідомості
3.2. Політичний режим України як результат трансформації політичної системи
Висновки
Список використаної літератури
____________________________________________________________________
ВИСНОВОК
Метою дослідження в дипломній роботі був аналіз наукових досліджень в царині теорії держави і права щодо проблем пізнання форми держави та висвітленню проблем розвитку і функціонування інститутів державної влади у посткомуністичній Україні та сутності політичного режиму в нашій державі.
Для реалізації поставленої мети було вирішено наступні завдання дослідження:
- висвітлено теоретичні основи поняття форми держави;
- охарактеризовано державну владу в Україні;
- досліджено латентні, історично зумовлені феномени, що визначають специфіку посткомуністичної політичної реальності в Україні;
- з'ясовано сутність політичного режиму в умовах динамічної трансформації політичної системи України.
Внаслідок системного аналізу теоретико-методологічних основ поняття форми держави, а також динаміки трансформації інституціональної структури політичної системи держави і специфіка протікання політичних процесів в Україні, можемо зробити наступні висновки.
У формі держави перш за все втілюється зв’язок населення в політичне ціле, тобто ті публічно – владні відносини, що дозволяють розглядати державу, як об’єднання індивідів, одномасштабне суспільству, основаному на обміні товарами і діяльностями. В формі держави втілюється природа й організація публічної влади – система закладів, що управляють справами суспільства. Нарешті, в ній виражається внутрішній територіальний поділ суспільства.
Є три основні структурні елементи поняття форми держави: державне правління - державне правління визначається як спосіб організації вищої державної влади; державний устрій - державний устрій – це спосіб поділу держави на певні складові частини та розподілу влади між державою та цими частинами; державний режим - державний режим - порядок здійснення державної влади певними методами й способами.
Після демонтажу системи світового соціалізму близько трьох десятків держав на євразійському континенті заявили про зміну парадигми свого розвитку, просування до західних зразків політичного та економічного устрою. На момент виходу із СРСР всі радянські республіки мали абсолютно однакову структуру органів державної влади та управління з однаковими функціями.
Трансформаційні процеси в Україні хоча й мають на нормативному рівні (конституційних актів, офіційної ідеології) модернізаційну спрямованість, внаслідок своєї суперечливості не обов'язково матимуть наслідком реальний перехід до модерного суспільства. Існує небезпека їх невдачі, тобто суто механічного запозичення лише зовнішніх ознак правової держави, громадянського суспільства та ринкової економіки.
Розвиток інституту президентства визначається не стільки його юридичним статусом, скільки фактичним. Характерними є: намагання перерозподілу влади на користь президентських структур; невизначеність функцій різних гілок влади та місця в їхній структурі президентської влади; активізація постноменклатурних політичних сил, їх консолідація довкола президентської влади на тлі пониження авторитету інших суб'єктів політики. Звідси визначено, що саме позаюридична специфіка цього інституту має перебувати в центрі уваги його дослідження, що дозволить віднайти реально діючі механізми суспільного, парламентського та судового контролю за чиновницьким апаратом та силовими структурами. В іншому випадку призначення суддів та силовиків президентом, позаправовий тиск президентських структур на парламентарів, незалежно від юридичної схеми державної влади та політичних персоналій, утверджуватимуть авторитарний або й диктаторський характер президентської влади. За умови руху посткомуністичних суспільств у бік демократії, функції та явно завищені повноваження президентських структур будуть піддані суттєвій корекції. У цьому контексті слід розглядати і процес політичної реформи.
Специфіка функціонування президентської влади на нинішньому етапі визначається тим, що згідно із Законом України "Про внесення змін до Конституції України” (від 08.12.2004 р.) повноваження Президента України суттєво звужено за рахунок розширення відповідних повноважень Верховної Ради України і Кабінету міністрів України. Натомість,
В Україні президент є фактичним главою виконавчої влади в силу наданих йому повноважень, а Кабінет Міністрів, виконуючи весь обсяг організаційної роботи по реалізації функцій і повноважень виконавчої влади, позбавлений реальної самостійності і змушений постійно враховувати позицію Президента з усіх основних питань своєї діяльності.
Еволюція судової влади означена спільним комплексом проблем, серед яких виділяються: 1) забезпечення доступності правосуддя; 2) підвищення соціальної ефективності правосуддя. 3) розвиток адміністративного судочинства. 4) забезпечення незалежності суду.
У той же час на підставі політико-правового аналізу зроблено висновок, що судова система України при всіх наявних у процесі її становлення та реформування проблемах в цілому рухається у бік демократизації.
Спільні проблеми розвитку місцевого самоврядування в Україні пов'язуються переважно з недостатньо усвідомленою потребою людей до самоорганізації, відповідальність за вирішення питань їхнього повсякденного життя. Розвиток місцевого самоврядування також стримується низкою факторів, які лежать у сфері політико-правової культури. Значною мірою територіальні громади сьогодні існують лише на папері, а в суспільній свідомості місцеве самоврядування ще ототожнюється з місцевими органами влади та їх посадовими особами.
Специфічними для України проблемами є: відсутність права обласних і районних рад створювати підконтрольні і підзвітні їм виконавчі органи; фінансова незабезпеченість місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; відсутність механізмів відповідальності посадових та службових осіб місцевого самоврядування перед відповідними місцевими радами; суперечливість процесу формування місцевого лідерства. Поряд з цим, місцеве самоврядування в Україні пройшло значну еволюцію від нижнього щабля жорстко централізованої адміністративної системи влади до початків формування сучасної системи самоврядування як однієї з основ громадянського суспільства.
Розвиток політичних партій утруднено тим, що вони виявились неспроможними щодо створення власної повноцінної вертикальної та горизонтальної структур. Значною мірою це пов'язано з відсутністю в суспільстві соціальної бази для взаємодії партії з соціумом. Основна маса суб'єктів, які визначилися з належністю до певної партії, не усвідомлює чітко своїх політичних інтересів, не має чітких ідеологічних орієнтирів. Вся влада в партіях, як правило, зосереджена в руках партійних лідерів.
Специфічні проблеми еволюції політичних партій в Україні полягають, насамперед, у певній неготовності самих партій брати на себе ті функції, які їм пропонуються на рівні діючого законодавства. Цілий ряд партій існують як певні "бізнес-проекти” у вигляді об'єднань груп, створених із залученням бюрократичного апарату для вирішення своїх проблем, лобіювання власних інтересів, а не для розробки і впровадження стратегічних концепцій розвитку українського суспільства. Відсутній механізм взаємодії партій та державної виконавчої влади. Проте, при всій суперечливості політичного процесу в Україні, шлях на поступовий розвиток багатопартійності дотримується неухильно. Зокрема, змішана виборча система запроваджена ще у 1998 р., а починаючи з 2006 р. всі представницькі органи обираються виключно за партійними списками.
В Україні, поряд із цим, окремі групи тиску (переважно орієнтовані на тіньові інтереси окремих олігархів) настільки сильні, що контролюють достатньо впливові політичні партії, фракції парламенту, важливі посади в державному апараті.
Щодо системи ЗМІ установлено, що неналежне нормативне забезпечення діяльності ЗМІ разом з неефективністю проведення соціально-економічного та політико-правового реформування суспільства обернулася цілим комплексом проблем в Україні,
В Україні епохи Л. Кучми ситуація характеризувалася стійкою тенденцією до зміцнення політики фінансових структур, що посилюють свій вплив на ЗМІ. Утворилась ситуація подвійної безвідповідальності за імідж країни як владної верхівки, так і журналістів. Найгострішою проблем становлення інформаційної сфери в Україні є спроби маніпулювання суспільною свідомістю з боку відповідних бізнес-політичних структур. Щодо посткомуністичної Білорусі, то тут поступово було відпрацьовано чіткі механізми державного тиску на ЗМІ, до яких відносяться: майже тотальна монополізація ЗМІ виконавчою владою; законодавче підпорядкування друкованих видань Держкомітетові по пресі; економічний тиск. Спостерігається намагання офіційних чинників Білорусі ввести на рівні законів та підзаконних актів обмеження конституційних гарантій свободи слова, друку та інформації. У Білорусі система ЗМІ є, скоріше, додатком до державної влади. Вони не стільки виражають настрої населення, скільки, по суті, виконують функції контролю держави над суспільством, стають засобом формування вигідної правлячим колам громадської думки.
На розвиток неурядових організацій в обох країнах серйозний негативний вплив справили: пасивність основної маси населення; адміністративний централізм, який став на заваді поширенню демократії з державно-владного на суспільно-особистісний рівень; правовий нігілізм; наявність консолідованої номенклатури, яка свідомо протидіє громадянській самоорганізації.
Стосовно специфічних проблем, які супроводжують розвиток неурядових організацій в Україні, то до основних системних прорахунків українських політиків належить зафіксована на початку 90-х рр. у формулі "розбудова держави” ілюзія про те, що надмогутня держава, створена за рахунок утиску суспільних інтересів, громадянських прав і свобод, є життєздатною конструкцією. Стрімкий розвиток державних інститутів в Україні значно випередив становлення структур громадянського суспільства. На рівень розвитку структур громадянського суспільства в Україні справила негативний вплив незавершеність побудови української політичної нації. Головною перешкодою стало блокування громадянської самоорганізації з боку провладних груп корпоративних інтересів. Саме це й стало причиною того, що протест громадянського суспільства проти існуючого стану речей набув наприкінці 2004 р. революційної форми. Перелік зазначених вище проблемних питань переконує, що на сьогодні в Україні наявні окремі елементи громадянського суспільства, яке проте знаходиться на стадії активного становлення.
До рис і феноменів політичного режиму України, які зумовлюють його специфіку належать: непублічність влади та неможливість, внаслідок цього, конкретної інституційної ідентифікації влади; неповноцінність виборів, внаслідок того, що вони не є механізмом цивілізованого розв'язання конфліктів і слабко виконують функцію рекрутування нової політичної еліти; наявність елементів клієнтелізму у стосунках виборець-депутат, виборець-партія, всередині самих партій; невиконання українськими партіями властивих партіям функцій і, навпаки, їх виконання іншими інститутами; існування кланових угруповань довкола державних та регіональних лідерів; невиконання ЗМІ функції громадського контролю за діяльністю владних органів; гіпертрофована президентська влада; антипарламентаризм; централізм, антирегіоналізм.

Категория: Мои файлы | Добавил: roboty
Просмотров: 871 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний хостинг uCozCopyright MyCorp © 2025