ВИСНОВОК
Отже, основною формою діяльності людини є праця. Виховання в особистості працелюбності та трудової активності – неодмінна умова її інтелектуальних, моральних та психологічних рис.
Ще в античні часи філософи виділяли три головні цінності в людині – Істину, Добро і Красу. Набуваються вони лише через невтомну працю. Адже саме у праці особистість може найбільш повно самоутверджуватись, реалізовувати свій потенціал. Праця, особливо творча, - це така форма діяльності, яка ставить за мету пошук і практичне створення нового, оригінального, кращого. Ось чому трудове виховання особистості є одним з найважливіших завдань вчителів та батьків учнів.
Трудове виховання – це цілеспрямована діяльність по формуванню в учнів свідомого ставлення до праці і навичок загальної трудової культури, виховання бережливого ставлення до суспільної власності, зміцнення дисципліни праці. Результат трудового виховання має бути спрямований на виховання трудолюбивої особистості, що може працювати як в колективі так і поза ним, виконуючи суспільно-корисну працю.
Трудове виховання має сприяти психологічній підготовці людини до праці, тобто сформувати прагнення і бажання працювати, допомогти усвідомити соціальну значущість праці як необхідність обов’язку і духовної потреби людини, а також сформувати бережливе ставлення до результатів праці та до людей праці.
Практична підготовка є одним із завдань трудового виховання. Вона включає в себе попереднє засвоєння знань з подальшим формуванням умінь і навичок, а також виховання основ трудової культури (уміння тримати в порядку робоче місце, дотримуватись режиму дня.). Мабуть найважливішим аспектом практичної підготовки є підготовка молоді до свідомого вибору професії, тобто формування профорієнтації школярів.
На жаль, проблемі трудового виховання на сьогодні не приділяється достатньо уваги. Методологічні розробки з даної теми переважно застарілі і вже не відповідає дійсному стану речей. Із зміною пріоритетів суспільства гостро постає питання профорієнтації сучасної молоді. Адже орієнтуються вони, в основному, на престижність та оплачуваність професії, а не її суспільну цінність.
Отже, проблемі трудового виховання в сьогоднішньому суспільстві не приділяється достатньо уваги. Тому батькам і вчителям треба не забувати про те, що лише наполегливої працею та власним прикладом можна виховати в школярів основні критерії трудової вихованості, а саме: високу особисту зацікавленість і продуктивність праці, трудову активність і творче ставлення до самого процесу праці, трудову, планову та технологічну дисципліну, працелюбність.